Kender du til muskelkramper og uro i benene? Som om der kravler 1000 minimus rundt inde i benene? Har du besvær med at huske og koncentrere dig, mangler du appetit, lider af kvalme, træthed og besvær med at falde i søvn? Så kan een af årsagerne være, at du mangler magnesium.

Magnesium er et vigtigt mineral, som er med i flere hundrede processer i kroppen, bla hele stofskifte processen og overførsel af nerveimpulser til muskler og hjerte, som får dem til at trække sig sammen og slappe af igen. Udover det, er det afgørende at balancen inde og uden for cellen af calcium og magnesium er fordelt rigtigt, da det ellers er medvirkende til forøget inflammation. Derfor hvis du tager tilskud af calcium skal du huske at tage den samme mængde magnesium sammen med.

Eftersom magnesium får muskler til at slappe af, bruges det også som hjælpemiddel mod forstoppelse.

Magnesium findes i mange forskellige fødevarer, men særligt grønne grøntsager, bælgfrugter, græskarkerner og fuldkornsprodukter.

Synes du at du spiser varieret og af de ovenstående fødevarer, og du stadig føler symptomerne, så kan der være andre årsager til at du enten ikke optager magnesium eller du ikke får nok.

Jeg kan hjælpe dig med at se, om noget “æder” dit magnesium inden kroppen får gavn af det, eller om der kan være andre faktorer der spiller ind.

 

Book en tid, jeg vil glæde mig til at hjælpe dig.

 

Kh Anja Lindberg

 

Pin It on Pinterest